-
معرفی سایت های مفید در حوزه مدیریت
جمعه 24 مهر 1394 08:34
http://www.fara-online.com/index.php این سایت به سازمان فرهنگی فرا تعلق دارد که به تهیه مطالبی بر روی اینترنت و انتشار و تحریر در زمینه مدیریت میپردازند. ماهنامه گزیده مدیریت، بخوان دات کام، فروشگاه کتاب، اخبار فرا، با مدیران، مشاوره، آموزش، انتشارات، کوتاه و خواندنی و امکان جستجوی مطالب به زبان فارسی را میتوان از...
-
رهایی از تئوری غلط شایستهسالاری
یکشنبه 1 شهریور 1394 08:04
وش تفکر ما در مورد رهبری، مدیریت و سازمان این روزها درهم، متناقض و با خطر همراه شده است. ما به واسطه مدلهای ایدهآل وضعیت و سلسله مراتب که در ذهن داریم و در سازمانهایمان اجرا میکنیم، بهطور جدی گمراه شدهایم. اولین رهبران سازمانی، مدیران و سازمانهایی که به این موضوع پی ببرند، برندگان واقعی آینده خواهند بود. این...
-
پارادایم نوین مدیریت در عصر جدید
شنبه 17 مرداد 1394 21:27
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد: د ر مقاله پیشین چهار نوع سازمانی را معرفی کردیم. (قرمز، کهربایی، نارنجی، سبز و آبی). ویژگیهای هرکدام را بیان کرده و گفتیم که به نظر میرسد یک مدل سازمانی جدید منسجم(سازمان آبی) در حال ظهور است. مانند جهشهای قبلی به مراحل جدید مدیریت، مدل تازه با شماری از پیشرفتهای تازه همراه بوده است. این...
-
معرفی کتاب مدیریت منابع انسانی در بخش دولتی
سهشنبه 30 تیر 1394 15:04
کتاب " مدیریت منابع انسانی در بخش دولتی " تالیف صاحبنظران مطرح رشته مدیریت دولتی به نام های ایوان برمن، جیمز باومن، پی وست، ون وارت می باشد که توسط دکتر میر علی سیدنقوی و دکتر حسن عباس زاده در پانصد صفحه ترجمه شده و به عنوان اولین کتاب تخصصی در حوزه منابع انسانی دولتی توسط انتشارات دانشگاهی مهکامه در تهران...
-
دانلود راهنمای بازیابی مطالب حذف شده بلاگفا
یکشنبه 21 تیر 1394 00:56
محمد جافر: مانطور که می دانید مطالب یکسال گذشته وبلاگ نویسان بلاگفا در اثر جابه جایی یا خرابی سرورهای آن پاک شده است و این امر باعث شد تا زحمات کاربران برای نوشتن مطالب به هدر برود. در این حال خیلی از کاربران بدنبال این هستند که پست های حذف شده وبلاگشان را برگردانند. از این رو برای بازیابی مطالب حذف شده بلاگفا راه حلی...
-
معرفی کتاب: مدیریت انتظارات مشتریان
شنبه 20 تیر 1394 11:42
مدیریت انتظارات مشتریان عنوان تری شورتر - استیو تاورز - مترجمان : احمد آخوندی - محسن جاویدمؤید نویسنده 1393/07/05 تاریخ بدیهی است وقتی سازمانی در تبلیغات خود ادعاهایی میکند که در مرحلهی عمل نمیتواند آنها را اجرایی کند، خودش زمینهی ناخشنودی مشتریان را فراهم ساخته است. خلاصه انتشارات بازاریابی مرجع علت اساسی از...
-
معرفی کتاب:چکش بصری
شنبه 20 تیر 1394 11:40
چکش بصری چکش بصری داستان میخ و چکش نویسنده: لورا ریس مترجمان: شاهین ترکمن و آتنا مقدم سال چاپ: زمستان ۱۳۹۳ قیمت: ۱۴۰۰۰ تومان قطع: رقعی تعداد صفحات: ۱۸۱ نوبت چاپ: اول در جامعهای اشباعشده از ارتباطات، مصرفکنندگان تعداد اندکی از شعارهای تبلیغاتی را به خاطر میسپارند مهم هم نیست که چقدر زیرکانه آن را انتخاب کرده باشید...
-
معرفی کتاب: مقیاس سازی در تحقیقات بازاریابی
شنبه 20 تیر 1394 11:33
مقیاس سازی در تحقیقات بازاریابی نویسنده : پروفسور روبرت دی ویلیس مترجم : کامبیز حیدرزاده/بامین اسداللهی ناشر : علم سال انتشار : 1393 نوبت چاپ : 1 تعداد صفحات: 274 قیمت : 18500 تومان رویکرد اصلی کتاب مقیاس سازی در تحقیقات بازاریابی ارائه ساختار نسبتاً پیچیده ای از اطلاعات مربوط به تحقیقات بازار می باشد که بتواند...
-
پنج پرسش اساسی که بهعنوان مدیر باید از اعضای تیمتان بپرسید
شنبه 20 تیر 1394 09:53
مترجم: سید ساجد متولیان منبع: Forbes برای بسیاری از مدیران عامل، نشستهای سالانه یا فصلی فرصت نادری است که بتوانند در آن با اعضای تیمشان گفتوگوهای دقیقی داشته باشند. ایجاد وقفه بین برگزاری چنین نشستهایی اغلب بهدلیل برنامه کاری فشرده مدیران است. در عین حال عاقلانه است که بهعنوان یک مدیر، زمانی را در برنامه خود خالی...
-
چهار دسته اصلی کسبوکارهای کوچک و علت اهمیت آنها
شنبه 20 تیر 1394 09:45
مترجم:سعید بقایی منبع:hbr آمریکا به کسبوکارهای کوچک علاقه دارد. در یک همه پرسی در سال 2010 که توسط مرکز تحقیقاتی پیو(pew) انجام شد، مشخص شد که مردم به کسبوکارهای کوچک نسبت به بقیه موسسهها در کشور، نگاه مثبتتری دارند. این گونه کسبوکار، حتی از دانشگاهها و شرکتهای فناوری محور نیز جلوتر هستند. با توجه به گفته جنت...
-
رهایی از دام خودمحوری در سازمان
شنبه 20 تیر 1394 09:43
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد/ در مقاله پیشین بیان کردیم که بسیاری از مدیران بدون اینکه بخواهند با افتادن در دام خودمحوری مدیران جلوی عملکرد بهتر را در سازمان میگیرند. در دام خودمحوری، مدیران به غلط نتیجه میگیرند که موفقیت تیمشان بازتابی از مدیریت خوبشان بوده است. برخی المانهای معمول آن شامل فقدان وضوح...
-
10جملهای که مدیران خوب هرگز به زبان نمیآورند
شنبه 13 تیر 1394 09:32
10جملهای که مدیران خوب هرگز به زبان نمیآورند مارکتینگ نیوز- اگر تا به حال مدیر بدی داشتهاید، احتمالا جملههای نفرتانگیز زیادی در ذهن شما نقش بسته است که مدیرتان را فردی غیرقابل تحمل برای شما تبدیل کرده است. اینجا 10 جمله انتخاب شده است که هر مدیری باید از گفتن آنها خودداری کند. اگر شما کسی هستید که بهعنوان مدیر...
-
کتاب «تحقیق کیفی در مدیریت و بازرگانی» منتشر شد
چهارشنبه 10 تیر 1394 09:36
کتاب «تحقیق کیفی در مدیریت و بازرگانی» منتشر شد به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، حوزه علمی مدیریت از روشهای گوناگون تحقیق در تحلیلهای خود استفاده میکند که نتیجه آن اداره مطلوب جوامع بشری است و بنابراین شناخت جوامع از نحوه اداره امور نیازمند بکارگیری روشهای...
-
خلاصه کتاب «مستند سازی تجربیات مدیران» نوشته ی دکتر سعید جعفری
چهارشنبه 10 تیر 1394 09:25
خلاصه کتاب «مستند سازی تجربیات مدیران» نوشته ی دکتر سعید جعفری مقدمه: بیش از یک قرن از تشکیل سازمان های الگو گرفته شده از سازمان های غربی درکشور ما میگذرد. اما سئوال اینجاست که چه تعداد از مدیران و کارکنان فعال دراین سازمان ها افکار، دیدگاهها، تجارب آموخته ها و اندوخته های تجربی و عملی خود را مکتوب و مستندنموده اند....
-
عوامل موثر بر عدم تمایل به خرید بیمه های عمر و سرمایه گذاری
سهشنبه 2 تیر 1394 21:49
مجید سلطانی اصل ربطی به کار کلاسی ندارد فهرست مطالب : عنوان صفحه مقدمه 4 بخش اول: تعاریف کلی بیمه 5 1-1 تعریف بیمه 5 1-1-1 تعریف ماهوی 5 2-1-1 تعریف حقوقی 5 3-1-1 تعریف فنی 5 2-1 انواع کلی بیمه نامه 6 3-1 بیمه عمر یا زندگی 6 1-3-1 تعریف بیمه عمر و سرمایه گذاری 7 2-3-1 مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری 7 بخش دوم : عوامل و...
-
سکوت سازمانی
سهشنبه 2 تیر 1394 16:10
احمد فراهانی قبلا این متن ارسال شده است سکوت سازمانی استاد: جناب آقای دکتر اردستانی دانشجو: احمد فراهانی شماره دانشجویی: 930375857 مقدمه یکی از راه های تضمین عملکرد برتر سازمان را باید در نقش آفرینی موفق مدیریت منابع انسانی جستجو کرد. برای دستیابی به اهداف سازمان در این بخش باید کار را از توجه به کسانی که امور مشتریان...
-
تصمیم گیری در سازمان
سهشنبه 2 تیر 1394 15:15
رضاحسینی مطالب این مقاله، قبلا توسط دیگران در همین وبلاگ آمده است! مقدمه تصمیمات همواره در جهت تحقق اهداف و با توجه به منابع موجود گرفته می شود و نوع اهداف و چگونگی تحقق آن ها را تعیین می کند، بنابراین تصمیم گیری، مکانیسمی است که تمام فعالیت های سازمان را در بر می گیرد و در واقع، بر تمام اعضای سازمان خواه به صورت...
-
« تصمیمگیری در سازمان»
سهشنبه 2 تیر 1394 15:13
وحید نادریان منابع اینترنتی؟ دانشگاه آزاد اسلامی اراک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی تقدیم به استاد : جناب آقای دکتر اردستانی دانشجو : وحید نادریان سال تحصیلی : 1394 فهرست مقدمه .. 4 فرآیند تصمیم گیری ... 6 انواع تصمیم گیری ... 7 زمان و تصمیم گیری ... 8 استفاده از مدل در تصمیم گیری ... 9 انتخاب معیار در...
-
الگوهای رفتار مشتری در خرید اینترنتی
سهشنبه 2 تیر 1394 14:24
الگوهای رفتار مشتری در خرید اینترنتی نویسندگان : دکتر حمید رضا سعید نیا ، مهدی بنی اسدی الگوهای رفتار مشتری در خرید اینترنتی نویسندگان : دکتر حمید رضا سعید نیا ، مهدی بنی اسدی چکیده محیط تجارت الکترونیک که مبتنی بر اینترنت است ،این امکان رابه مشتریان می دهد تا برای جستجوی اطلاعات و خرید کالا و خدمات از طریق ارتباط...
-
سکوت سازمانی: مانعی برای تغییروتوسعه درجهان کثرت گرا
سهشنبه 2 تیر 1394 09:00
سکوت سازمانی: مانعی برای تغییروتوسعه درجهان کثرت گرا سکوت سازمانی: مانعی برای تغییروتوسعه درجهان کثرت گرا مترجم: دکتر مهدی تقوایی ما بر این باوریم که در بسیاری از سازمان ها نیروهای قدرتمندی وجود دارند که منجر به امتناع از افشای اطلاعات درباره مشکلات یا مسائل بالقوه به کارمندان می شود. ما این پدیده جمعی را «سکوت...
-
بررسی فرایند تصمیم گیری افتتاح حساب بانکی
دوشنبه 1 تیر 1394 11:18
نعمت اله نعیمی این مقاله از لحاظ منابع، جداول و نمودارها قابل قبول نیست. نعمت اله نعیمی فهرست مطالب مقدمه . 2 بیان مسئله . 4 تعریف بانک ... 4 انواع بانک در ایران . 7 تعریف حساب بانکی .. 10 انواع حساب های بانکی .. 10 عوامل موثر بر فرآیند تصمیم گیری افتتاح حساب بانکی .. 13 مولفه های تاثیر گذار بر تجهیز منابع پولی 13...
-
لگوهای رفتار مشتری در خرید اینترنتی
دوشنبه 1 تیر 1394 09:40
دکتر حمید رضا سعید نیا، مهدی بنی اسدی عنوان مقاله: الگوهای رفتار مشتری در خرید اینترنتی مولف/مترجم: دکتر حمید رضا سعید نیا، مهدی بنی اسدی موضوع: فناوری اطلاعات / مدیریت ارتباط با مشتری سال انتشار(میلادی): 2007 وضعیت: تمام متن منبع: ماهنامه تدبیر-سال هجدهم-شماره 185 تهیه و تنظیم: پایگاه مقالات مدیریت...
-
تصمیم گیری
دوشنبه 1 تیر 1394 07:13
محقق: عباس صورتی کپی و عدم تطابق منابع با متن عباس صورتی . شماره دانشجویی 930593509 نام استاد: جناب آقای دکتر اردستانی مقدمه مدتهای مدیدی است که تصمیم گیری در سازمانها به مسئله مهمی تبدیل شده است. و مدیران گاهی مجبور میشوند تا در زمانی محدود بهترین تصمیم را بگیرند. در این هنگام است که ضرورت وجود رویهها و روشهای...
-
تصمیم گیری در سازمان
دوشنبه 1 تیر 1394 03:20
عباس بادرستانی اهمیت تصمیم گیری یکی از مهمترین مسائل در کلیه فعالیتها و مراحل، تصمیم گیری است. تصمیم گیری در مباحثی مانند برنامه ریزی، انتخاب اهداف و طراحی برنامه، قبول کل برنامه و ابلاغ آن جهت اجرا، ترسیم سازمانی مناسب، سازماندهی مجموعه و بیش از همه در رهبری، همچنین در بخش پیگیری از مبحث کنترل به عنوان یکی از مهمترین...
-
تأثیر خلاقیت بر بهبود تصمیم گیری مدیران "مطالعه موردی"
یکشنبه 31 خرداد 1394 18:06
فریده ابید کپی و عدم سنخیت منابع با محتوا دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک عنوان تحقیق : تأثیر خلاقیت بر بهبود تصمیم گیری مدیران "مطالعه موردی" نام استاد: جناب آقای اردستانی نام دانشجو : فریده ابید رشته مدیریت بازرگانی شماره دانشجویی: 920611757 بهار 1394 فهرست مطالب چکیده...
-
تصمیم گیری در خرید محصولات ایمنی در خانواده
یکشنبه 31 خرداد 1394 17:48
محقق: حسین حیدری متن خیلی کوتاه است فهرست مطالب محقق: حسین حیدری · مقدمه · بخش اول : ایمنی در خانواده 1- شناسایی خطرات 2- افراد در معرض خطر 3 - مجموعه اقدامات ضروری · بخش دوم : تصمیمات مبتنی بر ایمنی 1 - آمار حوادث 2 - محصولات ایمنی در سبد خانوار 3 - واکنش خانواده ایرانی در برابر محصولات و خدمات ایمنی · نتیجه گیری ·...
-
کاربرد تصمیم گیری در خرید کالای جدید
یکشنبه 31 خرداد 1394 17:17
محقق: آزاده دزفولی منابع مکتوب در متن موجود نیست منبع اینترنتی نیز کلی است نویسنده :دزفولی آزاده چکیده به طور کلی تصمیم گیری یک فرآیند ذهنی است که تمام افراد بشر در سراسر زندگی خود با آن سرو کار دارند. فرآیند تصمیم گیری در پرتو فرهنگ، ادراکات، اعتقاد و ارزش ها نگرش ها، شخصیت، دانش و بینش فرد صورت می گیرد و این عوامل...
-
طراحی سیستم پشتیبان تصمیم گیری جهت مدیریت بانکی از منظر تجهیز
یکشنبه 31 خرداد 1394 17:15
محقق: نوشین حاجی طرخانی کپی است مدیریت فناوری اطلاعات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 3 ، شماره 6 1390 89 تا 108 ( مورد پژوهشی بانک کشاورزی ) 1 ، سیدجلال صادقی شریف 2 ، حمید بناییان 3 : چکیده محمد اسماعیل فدایی نژاد استفاده هوشمندانه از داد هها و اطلاعات در تصمی مگیری های مدیریتی، یکی از نیازهای . با توجه به فضای رقابتی...
-
تصمیم گیری
یکشنبه 31 خرداد 1394 17:08
محقق: ارمغان ارزانی کپی است 0 دانشگاه آزاد اسلامی اراک دانشکده مدیریت تصمیمگیری گردآورنده: ارمغان ارزانی 835330039 مدرس : . تغییر زندگی را جذاب، تفکر را ضروری و تصمیم گیری را دشوار . درواقع، افراد قبل از عمل کردن، " در دنیای پیچیده " . هربرت . تئوری مطلوبیت که توسط اقتصاددانان ارائه گردیده است کاربرد عمده ای...
-
نقش اخلاق در تصمیم گیری
یکشنبه 31 خرداد 1394 17:04
محقق : عادله حسن پور کپی و بی ارتباط با عنوان محقق : عادله حسن پور چکیده: امروزه شاهد توجه روزافزونی نسبت به نقش اخلاق در زمینه تصمیم گیری خرید و رفتار مصرفکننده در سطح بین المللی می باشیم با وجود توجه گسترده به موضوع اخلاق در بازاریابی، هنوز در زمینه تاثیر آن در رفتار خریدار، تحقیقات چندانی انجام نشده است. با وجود...